MobilePay

MobilePay

Nu er det lige så nemt at sende penge som at sende en sms.
 
  1. Login
  2. Indtast beløb og mobilnummer
  3. Send penge

Overfør penge med mobilen
MobilePay er en app, der gør det nemt at overføre penge til andre brugere. Du overfører beløbet via modtagers mobilnummer og behøver ikke tænke på at udveksle kontooplysninger eller have dit NemID frem. Du kan sende op til 1.500 kr. om dagen med MobilePay – og helt op til 50.000 kr. om året.

Du kan også betale med MobilePay i butikker. En ny funktion i MobilePay giver dig et hurtigt overblik over de butikker, der tager imod MobilePay. 

Har du en virksomhed og ønsker du at bruge MobilePay Business kan du læse mere på mobilepaybusiness.dk.
 
 
 
 
 
 

Hent MobilePay

i App Store, Google Play eller Windows Store

 

 

Kom godt i gang

Det er nemt at komme i gang med MobilePay. Når du har downloadet app'en og registreret dig, skal du kun bruge din personlige kode og modtagers mobilnummer for at sende penge.

Hent MobilePay i App Store, Google Play eller Windows Store.

Omkring 1.500.000 brugere har allerede downloadet MobilePay.

 

Sikkerhed

MobilePay giver dig samme forbrugerbeskyttelse, som du har ved brug af dine betalingskort. App’en er beskyttet med en firecifret personlig kode. Dine oplysninger opbevares sikkert – på samme måde som i mobilbank. Og når du sender penge, får både du og modtageren straks en kvittering, der bekræfter overførslen.

MobilePay i butikker

Du kan betale med MobilePay i mange forskellige butikker rundt omkring i Danmark. Du kan altid se, hvor du kan betale med MobilePay, da butikkerne har et MobilePay-mærkat med det telefonnummer, du skal sende penge til. 
 
Når du betaler i en butik, får du en kvittering med firmalogoet på den butik, du har handlet i.
 
Som noget nyt kan du søge efter butikker via kortet her på siden eller i app'en. Klik på kortet og se, hvor du kan betale med MobilePay. Der er butikker, der endnu ikke har valgt at blive vist på kortet.
 

Gode råd om MobilePay

​Lige som det gælder for alle andre betalingsløsninger, kan du selv gøre en hel del for at øge sikkerheden i din MobilePay. Her har vi samlet en række gode råd, som du let kan bruge i dagligdagen.

  • Pas godt på din telefon. MobilePay gør den i stand til at sende penge, og det er derfor vigtigt, at du passer lige så godt på telefonen, som du passer på dine kreditkort og kontanter. 
  • Tjek jævnligt, at ingen andre har haft adgang til din telefon. Får du mistanke om noget usædvanligt, er det vigtigt, at du spærrer din MobilePay med det samme.
  • Brug altid låsekoden på din mobiltelefon, og oplys aldrig koden til andre. Det gør det sværere for uvedkommende at få adgang til din MobilePay.
 
  • Kontroller altid modtagers navn og nummer i MobilePay, inden du slider ”Send penge”. På den måde kan du sikre dig, at du ikke har indtastet forkert mobilnummer eller valgt en forkert kontakt fra din kontaktliste.
  • Overfør kun penge til modtagere, du har tillid til. Det gælder især, hvis du betaler for en vare uden samtidig at få den udleveret – f.eks. på DBA.dk eller andre lignende online handelssteder. 
  • Betragt en MobilePay-betaling, som om du giver rede penge i hånden på modtageren. Du kan ikke trække pengene tilbage, når de først er overført.

Spørgsmål og svar

Her er de oftest stillede spørgsmål og svar om MobilePay.

Hvad kan jeg med MobilePay?
MobilePay er et smart alternativ til kontanter i en række situationer. Med få klik på din mobil kan du:
  • Sende et beløb direkte til modtagers mobilnummer, hvis du skylder penge
  • Dele regningen med dine venner, hvis du har lagt ud på caféen
  • Anmode andre om at betale dig det, de skylder (hvis du f.eks. har lagt ud for en fællesgave)
  • Få en kvittering i app'en på, at du har sendt pengene. Modtager får ligeledes øjeblikkelig besked i sin MobilePay om, at du har overført pengene. Det kan være en fordel, hvis du f.eks. ønsker at købe noget på et loppemarked.
  • Få et overblik over dine transaktioner (både gennemførte og afventende).
  • Betale i butikker, der bruger betalingsløsningen MobilePay Business.
Hvor mange penge kan jeg overføre?
Med vores seneste opdatering af MobilePay kan du sende op til 1.500 kr. om dagen. Pr. kalenderår kan du sende og modtage op til 50.000 kr. Hvis du har lavere beløbsgrænser på det betalingskort, du har tilknyttet, er det dem, der gælder. Hvis du er ved at ramme beløbsgrænsen, kan du sende en mail til mplimit@danskebank.dk med dit mobilnummer, og så vil vi ringe dig op.
Hvad koster det at bruge MobilePay?
Det koster ikke noget at overføre og modtage penge helt frem til den 1. januar 2016. Er du tilmeldt Danske Banks kundeprogram - så skal du selvfølgelig ikke betale efter den 1. januar 2016.
Hvordan er sikkerheden i MobilePay?

MobilePay er sikret gennem en selvvalgt firecifret kode, som du skal indtaste, hver gang du starter app’en. Både dine konto- og kortoplysninger opbevares sikkert. Grundlæggende gælder samme vilkår som for betalingskort.

Alle overførsler logges i Danske Banks system og overvåges ligesom alle andre overførsler. Det betyder, at vi kan gribe ind og lukke MobilePay-profiler, hvis vi ser mistænkelige overførsler.

Hvis din mobiltelefon bliver stjålet, eller du har mistanke om svindel, skal du med det samme ringe til Danske Bank, Support Direkte på 70 105 501 og spærre din MobilePay. Hvis din MobilePay bliver misbrugt, dækker vi dit tab, hvis du kontakter os hurtigst muligt efter misbruget.
Hvor hurtigt kan jeg se en overførsel?

Både du og modtageren kan med det samme se overførslen i MobilePay. Her kan du se, hvornår pengene er til rådighed for modtager:

  • Beløb, der sendes på en bankdag inden kl. 12, er til rådighed på modtagers konto samme dag.
  • Beløb, der sendes på en bankdag efter kl. 12, er til rådighed for modtager den førstkommende bankdag.
  • Beløb, der sendes på en dag, der ikke er en bankdag (f.eks. i weekenden), er til rådighed for modtager den førstkommende bankdag efter kl. 12.
Kan jeg bruge app'en i udlandet?
Ja, så længe du sender til en anden dansk MobilePay-bruger, er det ligegyldigt, hvor du er. Bemærk dog, at din teleudbyder kan opkræve ekstra for brug af datatrafik i udlandet.
Hvilke betalingskort kan jeg bruge?
Du kan registrere følgende betalingskort
  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA electron
  • MasterCard
  • Maestro
Kan jeg betale med MobilePay i butikker?
Du kan betale i de butikker, der bruger betalingsløsningen MobilePay Business.
Hvordan ved jeg, hvor jeg kan betale med MobilePay?
Se efter MobilePay-logoet. Alle butikker, hvor du kan betale med MobilePay, har mulighed for at skilte med MobilePay-logoet og det telefonnummer, som du skal sende penge til. Du kan også søge via kortfunktionen i app'en eller her på siden. Det er dog ikke alle butikker, der har valgt at blive vist på kortet.
Har Mobilpenge noget at gøre med MobilePay?
Nej, Mobilpenge et produkt, som firmaet Nets har lavet tilbage i 2012. Da produktet ikke blev en udbredt betalingsløsning, har Nets besluttet at lukke produktet. Det har vi netop informeret vores kunder om via SMS. MobilPenge har ikke noget at gøre med Danske Banks betalingsløsning MobilePay.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål?
Du er altid velkommen til at kontakte Danske Bank, Support Direkte på 70 105 501, hvis du har spørgsmål om MobilePay. Vi svarer både på tekniske og praktiske spørgsmål. Vi kan også spærre din profil, hvis din telefon er blevet stjålet.

Priser og vilkår

Priser

  • Alle – uanset bank – kan frit downloade MobilePay.
  • Alle brugere kan overføre og modtage penge via MobilePay, uden det koster noget frem til den 1. januar 2016.
  • Brugere, der er tilmeldt Danske Banks kundeprogram, vil fortsat kunne bruge MobilePay betalingsfrit efter den 1. januar 2016.

 

 

Vilkår

  • MobilePay er en app til privatpersoner.
  • For at bruge den, skal du have en smartphone og din egen konto i en dansk bank med et af følgende danske betalingskort: Visa/Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron eller Dankort.
  • Du kan sende op til 1.500 kr. om dagen, og pr. kalenderår kan du sende og modtage op til 50.000 kr. Hvis du har lavere beløbsgrænser på det betalingskort, du har tilknyttet, er det dem, der gælder. Hvis du er ved at ramme beløbsgrænsen, kan du sende en mail til mplimit@danskebank.dk med dit mobilnummer, og så vil vi ringe dig op.
  • Sender du penge, trækkes de først på din konto, når modtager har registeret sig. Indtil da kan du nemt annullere den afventende betaling.
  • Du kan til hver en tid slette app'en og opsige MobilePay, hvis du ikke længere ønsker den. 
  • Du kan læse samtlige betingelser her    
 
Kontakt
70 123 456

Find hjælp


KundeprogramÅbningstider Kortspærring Teknisk support Sikkerhed
Kundeservice

Kontakt os


Ring til os Skriv til os Bliv kunde

Book møde

Find os


Søg efter filialer og pengeautomater.
Søg